Skip to main content

Erottuminen vai mieleen jääminen

Pohjois-Euroopan suurimmat matkamessut käynnistyvät Helsingissä tänään.
Jos viime vuoden tahti jatkuu, paikalla käy jopa lähemmäs 100 000 messuvierasta.

Tapahtuma on pistänyt vipinää matkailuyrittäjiin myös Salossa; messuille lähdetään Salosta yhtenä rintamana yhteisellä osastolla.
Messuilla lanseerataan myös Yrityssalon uusi tuotemerkki, jonka alle kootaan alueen matkailu- ja vapaa-ajanyrittäjiä.

Ratkaisu,  yksi kanava, jonka kautta yritykset voivat olla keskitetysti esillä,  puoltaa paikkaansa, jos se helpottaa tarvittujen palvelujen löytymistä.   Parhaillaan yritykset ovat esillä kuka missäkin, niitä on todella  paljon ja alueen koko tarjonta jää helposti vieraalta huomaamatta.

Millä Salo sitten tuhansien näytteilleasettajien joukossa erottuu? Ehkä ei millään, ehkä ei ole tarvettakaan.  Messuille lähtevässä  Meri-Teijon  yrittäjien joukossa uskotaan, että paljon on voitettu jo sillä että messuosastolla kävijä saa hyvää kohtelua ja napakan tietopaketin alueesta.

Ehkä tämä onkin viisasta, messuhistoria tuntee myös tapauksia jossa muista on pyritty erottautumaan keinolla millä hyvänsä ja lopputulos on voinut olla tahattoman koominen tai jopa luotaantyöntävä.  Asiallinen ja lämmin ote voi jäädä mieleen paremmin.   Monipuolinen tuote ei kaipaa ylenpalttisia sirkustemppuja myydäkseen.

Jaa artikkeli:
ASDF